fb

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg

Rekrutacja do szkoły podstawowej na rok szkolny 2018/2019 – do klasy "0", klasy pierwszej

I. Informacje

  1. W roku szkolnym 2018/2019 w Katolickiej Szkole Podstawowej im. Ks. Piotra Skargi będzie prowadzony nabór do klas: 0, 1, 7
    Planowane jest utworzenie dwóch oddziałów przedszkolnych, dodatkowej klasy pierwszej oraz dodatkowej klasy siódmej
  2. Obowiązek szkolny obejmuje dzieci  w wieku 7 lat.
    Na wniosek rodziców do klasy pierwszej  może zostać przyjęte dziecko w wieku 6 lat pod warunkami:
    • dziecko odbyło roczne przygotowanie przedszkolne (tzw. "0") lub
    • uzyskało pozytywną opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o mozliwości rozpoczęcia nauki w szkolne podstawowej.

II. Zasady rekrutacji do kl. 0 (do oddziału przedszkolnego) na rok szkolny 2018/19

  1. O przyjęciu do klasy "0" w Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. Piotra Skargi decydują m.in.:
    • akceptacja katolickiego charakteru szkoły,
    • rozmowa Dyrekcji z Rodzicami,*
    • rozmowa szkolnego psychologa z dzieckiem,*
    • opinia o Rodzinie ks. Proboszcza z parafii,
  2. Do sekretariatu szkoły należy złożyć:
    • wniosek rodziców (do pobrania ze strony internetowej lub z sekretariatu szkoły),
    • opinię psychologiczną lub orzeczenie - jeśli takie dziecko posiada,
    • akt urodzenia dziecka,
    • opinię Ks. Proboszcza o Rodzinie,
    • 2 aktualne zdjęcia. .
  3. Po pozytywnej decyzji o przyjęciu dziecka do szkoły należy dostarczyć:
    • podpisaną umowę kształcenia,
    • uiścić wpłatę wpisowego i czesnego za miesiąc wrzesień,

* za przeprowadzone rozmowy zostanie pobrana opłata w wysokości 50 zł, która zostanie odliczona od wpisowego, jeśli dziecko zostanie przyjęte do szkoły.

III.  Zasady rekrutacji do klasy I na rok szkolny 2018/19

  1. O przyjęciu do klasy pierwszej Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. Piotra Skargi decydują m.in.:
    • akceptacja katolickiego charakteru szkoły,
    • rozmowa Dyrekcji z Rodzicami,*
    • rozmowa szkolnego psychologa z dzieckiem,*
    • opinia o Rodzinie ks. Proboszcza z parafii,
    • opinia katechety o dziecku,
    • dodatkowo - obecność Rodzeństwa w Katolickim Zespole Edukacyjnym im. Ks. Piotra Skargi.
  2. Do sekretariatu szkoły należy złożyć:
    • wniosek rodziców (do pobrania ze strony internetowej lub z sekretariatu szkoły),
    • zaświadczenie o realizacji rocznego przygotowania przedszkolnego,
    • opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w przypadku, gdy dziecko nie odbyło rocznego przygotowania przedszkolnego
      (dotyczy dzieci 6 letnich),
    • ostatnią ocenę rozwoju dziecka od nauczyciela przedszkolnego lub informacji o dziecku,
    • opinię psychologiczną lub orzeczenie jeśli takie dziecko posiada,
    • akt urodzenia dziecka,
    • opinię katechety o dziecku,
    • opinię Ks. Proboszcza o Rodzinie,
    • 2 aktualne zdjęcia.
      Ponadto można dołączyć:
    • inne opinie o dziecku;
    • kopie otrzymanych dyplomów.
  3. Po pozytywnej decyzji o przyjęciu dziecka do szkoły należy dostarczyć:
    • podpisaną umowę kształcenia,
    • ocenę rozwoju dziecka po rocznym przygotowaniu przedszkolnym,
    • uiścić wpłatę wpisowego i czesnego za miesiąc wrzesień,

* za przeprowadzone rozmowy zostanie pobrana opłata w wysokości 50 zł, która zostanie odliczona od wpisowego, jeśli dziecko zostanie przyjęte do szkoły.

IV Terminarz:

  • do 16 marca 2018 r. złożenie wniosku do sekretariatu szkoły wraz z załącznikami
  • do 13 kwietnia 2018 r. przeprowadzenie rozmów (rozmowy będą ustalane indywidualnie z rodzicami)
  • 18 kwietnia 2018 r. ogłoszenie wyników rekrutacji (lista będzie znajdować się w sekretariacie szkoły oraz do rodziców zostaną rozesłane listy z informacją o decyzji dyrektora szkoły)
  • do 25 kwietnia 2018 r. wpłata wpisowego i czesnego za miesiąc wrzesień (bezzwrotna) oraz popisanie umowy kształcenia.

Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje Dyrektor szkoły.

O pozytywnej lub negatywnej decyzji dyrektora szkoły rodzice (prawni opiekunowie) dziecka informowani są listem poleconym wysłanym w następnym dniu roboczym po ogłoszeniu decyzji dyrektora szkoły. Rodzice (prawni opiekunowie) mają prawo uzyskać informacje o podjętej decyzji dyrektora osobiście u dyrektora szkoły.

Dzieci, które z braku miejsc nie zakwalifikowały się do wnioskowanej klasy zostają umieszczone na liście rezerwowej według kolejności zgłoszenia deklaracji zapisu.

Rodzice (prawni opiekunowie) zobowiązani są w wyznaczonym przez dyrektora terminie (do 25.04.2018 r.) wpłacić ustaloną kwotę wpisowego (nr konta znajduje się na stronie internetowej szkoły) oraz do podpisania umowy o kształcenie dziecka. Niedokonanie w/w wpłaty i niepodpisanie umowy traktowane jest jako rezygnacja i skutkuje skreśleniem z listy uczniów. Miejsce to uzupełnia się kandydatem z listy rezerwowej. Wpłata nie podlega zwrotowi w przypadku podjęcia przez rodziców decyzji o rezygnacji ze szkoły.

Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego dyrektor szkoły organizuje zebranie dla  rodziców, dotyczące organizacji nowego roku szkolnego. O terminie tego zebrania rodzice informowani są telefonicznie oraz na stronie www szkoły.

 

Początek strony