01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

Uwaga uzdolnieni matematycznie przyszli gimnazjaliści! Drodzy rodzice!

Klasa z innowacją pedagogiczną z matematyki i fizyki


Wiele wskazuje na to, że będzie coraz większe zapotrzebowanie na osoby z wykształceniem ścisłym. Według raportu „O zatrudnieniu w Polsce” poprawa stanu zatrudnienia będzie wymagała między innymi:

„Podniesienia jakości edukacji w szkolnictwie powszechnym zwłaszcza w obszarze formowania umiejętności matematycznych polskich uczniów. Zmiana struktury kształcenia w szkolnictwie wyższym dzięki znacznemu zwiększeniu liczby studentów kierunków przyrodniczych i inżynieryjnych”

Postanowiliśmy więc w naszej szkole utworzyć klasę gimnazjalną z rozszerzonym programem matematyki. Chodzi nie tyle o wiedzę matematyczną, lecz o kształtowanie rozmaitych umiejętności przydatnych też w innych dziedzinach. Przede wszystkim rozwijanie logicznego myślenia i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów. Zaczęliśmy od roku szkolnego 2008/09. Ponadto realizujemy autorski program nauczania fizyki.
Nie zaniedbujemy innych przedmiotów. Chcemy uniknąć jednostronności. Dołożymy wszelkich starań, by nasi uczniowie mieli warunki do rozwijania swych zainteresowań. Chcemy, by z sukcesami) startowali w konkursach i olimpiadach matematycznych (i nie tylko). Mamy nadzieję, że po skończonym gimnazjum wszystkie najlepsze licea (łącznie ze Staszicem) będą stały przed nimi otworem.

Co możemy Ci, nasz przyszły uczniu, zaoferować?

  • Rozszerzony, autorski program matematyki
  • Sześć godzin matematyki tygodniowo przez trzy lata
  • Dwa przedmioty matematyczne: algebrę (z arytmetyką) i geometrię
  • Kształcenie logicznego i twórczego myślenia
  • Przygotowanie do olimpiad i konkursów matematycznych
  • Kółko matematyczne (jakby mało było matematyki na lekcjach - dla matematycznych wariatów)
  • Poziom pozwalający na kontynuację nauki w najlepszych liceach
  • Wiele godzin spędzonych nad interesującymi rozważaniami matematycznymi
  • Obozy matematyczne
  • A poza tym "krew, pot i łzy", jak mawiał pewien polityk i literacki noblista. Oczywiście chodzi o matematyczną krew (która żywiej krąży na samą myśl o matematycznej przygodzie), matematyczny pot, nieodłączny od wszelkiej poważnej działalności intelektualnej i matematyczne łzy radości, gdy przyjdzie czas na żniwo naszych wysiłków.

Ponadto:

  • Autorski program nauczania fizyki
  • Dwie godziny tygodniowo przez trzy lata
  • Zajęcia laboratoryjne (w szkole i w Pracowni Fizycznej Wydziału Fizyki UW)
  • Kształcenie logicznego i twórczego myślenia
  • Przygotowanie do olimpiad i konkursów fizycznych
  • Kółko fizyczne z elementami kształcenia medialnego
  • Wycieczki do laboratoriów fizycznych i obserwatoriów astronomicznych
  • Nauczane języki obce to: język angielski w wymiarze 4 godzin tygodniowo, język niemiecki w wymiarze 2 godzin tygodniowo.

Ale to nie wszystko, bo jeszcze...

  • Rozwój kulturalny
  • Nie samą matematyką i fizyką będziemy żyli - jest wiele innych, ciekawych dziedzin życia, na przykład:
    • słuchanie muzyki,
    • czytanie książek,
    • oglądanie filmów
    • chodzenie do teatru, galerii, na koncerty
    • próby własnej twórczości
    • i co tam nam jeszcze przyjdzie do głowy

Możemy to wszystko robić u nas. Ciekawie spędzić czas, poznać ciekawych ludzi, rozwinąć swą osobowość. Stać się wartościowymi, dobrymi i dojrzałymi ludźmi.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o klasie, zadać pytanie, na które nie znalazłeś/aś odpowiedzi, napisz:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Osobą odpowiedzialną za innowację jest Sławomir Jemielity

Początek strony