01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

poczatek r

integracjaTegoroczny obóz integracyjny klas pierwszych gimnazjum i liceum, odbył się w Poroninie. Nasza wycieczka rozpoczęła się 2 września 2008 roku, Mszą Świętą o godzinie 6:30. Aby dotrzeć do zamierzonego celu, podróżowaliśmy dwoma autokarami. W czasie drogi dopisywały humory, szczególnie w autokarze z licealistami. Znaczna część towarzystwa znała się z lat ubiegłych (absolwenci tutejszego gimnazjum). Podróż była wprawdzie długa, ale monotonną jazdę przerywały postoje. Między innymi dotarliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie zwiedziliśmy Sanktuarium Pasyjno – Misyjne i weszliśmy na Górę Golgotę. Potem już do celu… Około godziny 17, zmęczeni i głodni, dojechaliśmy do pensjonatu – zostaliśmy przywitani ciepłym posiłkiem. Przydzielenie pokoi, rozpakowanie, odbyło się sprawnie, więc postanowiliśmy zwiedzić okolicę. Niestety cały spacer nie odbył się, gdyż stojący na drodze byk, uniemożliwił nam dalsze przejście. Zawiedzeni powróciliśmy na kwaterę, gdzie spędziliśmy dalszą część wieczoru.

Drugi dzień wycieczki niósł za sobą wiele atrakcji. Tego dnia zwiedziliśmy Zamek w Niedzicy i mieliśmy dużo kontaktu z wodą. Odbyliśmy rejs widokowy statkiem Harnaś, wokół Jeziora Czorsztyńskiego. Ponieważ było gorąco pojawił się pomysł kąpieli, jednak rozsądek licealistów ostudził zamiary niektórych z nas. Po rejsie statkiem, druga dawka przygód na wodzie. Tym razem było bardziej ekstremalnie. W grupach dziesięcioosobowych, pod przewodnictwem flisaków, płynęliśmy bardziej lub mniej rwącym Dunajcem. Drewniane tratwy, na których siedzieliśmy, zapewniały nam większe atrakcje niż statek. W czasie dwugodzinnego spływu, słuchaliśmy z zaciekawieniem legend o okolicy i odważnym Janosiku. Napawaliśmy się niezapomnianymi widokami naszego, pięknego kraju. Późnym popołudniem wróciliśmy do Poronina, na kolację, a wieczorem odbyło się ognisko, połączone z pieczeniem kiełbasek na grillu.

Następny dzień spędziliśmy w iście góralskim klimacie. Odbyła się wycieczka do Sanktuarium Matki Bożej na Krzeptowach, jechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Gubałówkę, zjeżdżaliśmy gondolami, a potem upragniony spacer po Krupówkach. Mimo zmęczenia i wielu atrakcji, tego wieczora odbyła się dyskoteka. Resztki sił zostawiliśmy na parkiecie, aby późnym wieczorem szybko pójść spać.

Ostatni dzień w górach upłynął równie milo, jak poprzednie. Nasza grupa podzieliła się na dwie części, jedna udała się na wycieczkę Doliną Kościeliską, a druga zdobywała Giewont. Mimo trudnej i dalekiej drogi do pokonania, udało nam się dotrzeć na szczyt góry. Wyczerpani, ale usatysfakcjonowani, uczestniczyliśmy wieczorem w Pierwszo piątkowej Mszy Świętej. Następnie wspólnie spędzony, pożegnalny wieczór i chwile refleksji.

Sobotni poranek zagrzewał nas do powrotu i rzeczywistości. Było przed nami kilka godzin podróży, ale humory jakie nam towarzyszyły i oryginalne pomysły, nie pozwalały na nudę.
Zgodnie z planem dojechaliśmy do Łagiewnik, do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, gdzie powierzyliśmy się Matce Bożej i Panu Bogu. Pięciodniowa wycieczka zakończyła się przed szkołą, gdzie czekał na nas Ksiądz Dyrektor i nasi rodzice.

otrzesiny 1

s szkolyDnia 25 września 2008 r. obchodziliśmy Święto Naszej Szkoły. Już po raz 11 upamiętniliśmy rocznicę jej powstania i nadania imienia Ks. Piotra Skargi. Tego dnia odbyło się również ślubowanie klas pierwszych Katolickiego Zespołu Edukacyjnego. Z tej okazji gościliśmy Pana Kuratora Oświaty, a także wszystkich, którzy przyczynili się do powstania naszej szkoły.
Uroczystość rozpoczęła się Mszą Świętą w Kościele o godzinie 10.00, którą celebrował Jego Eminencja Prymas Polski – Kardynał Józef Glemp. W swojej homilii nawoływał, abyśmy dobrze wykorzystali możliwość nauki w tej szkole. Mówił o wartościach, którymi winniśmy się kierować w naszym życiu. Po życzliwych, ciepłych słowach Prymasa, nastąpiło ślubowanie na sztandar szkoły klas pierwszych.
Po Mszy Świętej nastąpiła doniosła uroczystość. Ks. Dyrektor wręczył osobom, które w sposób szczególny zapisały się w historii naszej szkoły medale „Przyjaciel szkoły” jako wyraz wdzięczności i pamięci.
Zwięczeniem uroczystości w Kościele było rozstrzygnięcie konkursu plastycznego uczniów Szkoły Podstawowej zatytułowanego „Nasza szkoła„.
Krótka historia Księdza Piotra Skargi, naszego Patrona oraz fragmenty jego przemówień, wprowadziły nas w nastrój dalszej części obchodów.
Następnie wszyscy zebrani przenieśli się do budynku szkoły na poczęstunek, gdzie mogli także podziwiać nagrodzone prace plastyczne.

fizyka festiwal

koncerty filW naszej szkole już po raz kolejny odbywają się koncerty Filharmonii Narodowej. W ubiegłym roku szkolnym w spotkaniach z muzyką uczestniczyli uczniowie SP klas 1 - 3 i 4 - 6. W tym roku w spotkaniach uczestniczą uczniowie klas 4 - 6 SP i uczniowie pierwszych i drugich klas gimnazjum. Artyści przyjeżdżają co miesiąc i prezentują wspaniałą muzykę. Młodzież ma okazje poznać budowę różnych ciekawych instrumentów, ich brzmienie i wysłuchać utworów. W przystępny sposób muzycy przekazują wiedzę bawiąc i ucząc. Są to niezapomniane chwile zarówno dla samych słuchaczy, jak i wykonawców.

o nieba

tenis sDnia 18.10.2008 r. odbył się w naszej szkole turniej tenisa stołowego. Zawody cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, wystartowało w nich łącznie 40 uczniów. Uczniowie rywalizowali w czterech kategoriach: dziewczęta młodsze (szkoła podstawowa), dziewczęta starsze (gimnazjum), chłopcy młodsi (szkoła podstawowa), chłopcy starsi (gimnazjum i liceum).
Dzięki hojności dyrekcji na zwycięzców czekały wspaniałe nagrody (m.in. profesjonalne paletki!). Walka była bardzo zacięta. Ostatecznie zwycięzcami w swoich kategoriach zostali: Małgosia Sieńkowska (kl. IV) - walkower, Dominika Łukasik (kl. Ib), Daniel Płonka (kl. V), Filip Bittner (kl.I L.O). Drugie miejsca zajęli odpowiednio: Zuzia Kazana (kl. Ib) Grześ Małecki (kl. IV), Mateusz Łukasik (kl. I LO).

Zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!!!

11 listDnia 7 listopada 2008 r. w naszej szkole, uczniowie klasy 1 LO przygotowali pod przewodnictwem p. prof. Jacka Łapko, akademię z okazji obchodów Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
To już 90 lat od kiedy jesteśmy wolni – nasz naród odzyskał suwerenność. Istniejemy!!!
Pamiętajmy o przeszłości Naszego Kraju i nie zapominajmy o nim, o naszej polskości, przelanej krwi i wolności.
Bądźmy dumni – jesteśmy Polakami.

kefas fpchW dniach 14 i 15 listopada 2008 r. w Bielańskim Domu Kultury w Warszawie odbyły się przesłuchania konkursowe czwartej edycji Festiwalu Piosenki Chrześcijańskiej.
Hasłem przewodnim tegorocznego festiwalu było wezwanie „Bądźmy uczniami Chrystusa”.
Zespół muzyczny naszej szkoły wystąpił 15 listopada. W ciągu dwóch dni jury wysłuchało 83 wykonawców we wszystkich kategoriach (ok. 600 uczestników), a tylko 18 zostało nagrodzonych. Wśród nich znalazł się nasz zespół, który zdobył wyróżnienie.
Wręczenie nagród odbyło się 23 listopada 2008 r. w Dobrym Miejscu na ul. Dewajtis 3 w Warszawie.

proboszcz

roraty

d skupienia

z herbertWyjątkowy Poeta - wyjątkowe wydarzenie
KZE im. ks. Piotra Skargi włączył się w uroczyste obchody Roku Zbigniewa Herberta.
Ten wybitny Poeta - filozof, moralista, nauczyciel i prorok w sposób niezafałszowany i pogłębiony przedstawił sytuację kultury polskiej i ogólnoludzkiej po doświadczeniu "walca" komunizmu. Jednocześnie z uporem zabiegał o ocalenie chociaż okruchów cywilizacji antyku grecko - rzymskiego i chrześcijaństwa, które, jak uważał, są jedynie godne człowieka.
Według niezwykłej, mądrej historiozofii Poety wyrażonej w Raporcie z oblężonego Miasta Polska jest ostatnim bastionem europejskiej, śródziemnomorskiej cywilizacji, który nie wiadomo z jakich powodów (wiadomo?) jest nieustannie oblegany, atakowany. Czy ulegnie? Zależy także od nas.
W naszej Szkole, już od wakacji, pojawiały się w eksponowanych miejscach wiersze Zbigniewa Herberta z podobizną Wieszcza. Była to inicjatywa Pana Profesora Sławomira Jemielitego (fizyk i matematyk!).
Uczniowie liceum wzięli udział w międzyszkolnym konkursie Pan Cogito czyta Herberta – esej o oddziaływaniu twórczości Poety i interpretacja Jego wiersza.
Jeden z naszych uczniów - Dawid Ludwiniak z l LO – dotarł aż do finału!
Uwieńczeniem naszego Roku Herberta była uroczysta akademia.
Wszyscy w skupieniu wysłuchali wierszy Poety recytowanych przez naszych uczniów i śpiewanych przez Przemysława Gintrowskiego. W tym czasie na ogromnej tablicy pojawiały się fotografie samego Herberta jak również ludzi i miejsc z Nim związanych.
Na koniec przeżyliśmy naprawdę coś niezwykłego. Sam Poeta recytował swój wiersz Przesłanie Pana Cogito.
Z zaciśniętym gardłem, wzruszeniem i dreszczem słuchaliśmy spiżowych, nieśmiertelnych strof:

… idź bo tylko tak będziesz przyjęty do grona zimnych czaszek
do grona twoich przodków: Gilgamesza Hektora Rolanda
obrońców królestwa bez kresu i miasta popiołów
Bądź wierny Idź.

Z tym przesłaniem w sercu rozeszliśmy się do klas.

dary kze

w torunWycieczka do Torunia została zorganizowana z okazji Roku Astronomii.
Zwiedziliśmy Orbitarium, byliśmy na pokazie w Planetarium, który dotyczył Układu Słonecznego. W zimowej aurze spacerowaliśmy z panią przewodnik po toruńskiej starówce, a w jednym ze sklepów kupiliśmy sławne w świecie pierniki.
Duże wrażenie zrobiły na nas teleskopy w podtoruńskich Piwnicach. Pracujący tam naukowcy opowiedzieli nam wiele o zadaniach współczesnego astronoma i o osiągnięciach polskich uczonych w dziedzinie astronomii.
Braliśmy również udział w lekcji fizyki na Wydziale Fizyki Uniwersytetu M. Kopernika.

arcybiskup4 marca obchodzimy w Kościele w Polsce święto św. Kazimierza królewicza. To także dzień Imienin naszego Księdza Arcybiskupa. Delegacja naszej Szkoły gościła u Księdza Arcybiskupa w dniu 2 marca. Złożyliśmy życzenia, wręczyliśmy kwiaty i prezenty, składając zapewnienie o modlitewnej pamięci o Księdzu Arcybiskupie. Na koniec spotkania otrzymaliśmy błogosławieństwo.

w londynW pierwszych dniach marca, trzydziestu gimnazjalistów z naszej szkoły ruszyło wraz z nauczycielami na podbój Londynu. Rączym rumakiem był wielki skrzydłowiec linii Wizzair, który co sił w silnikach, acz bezpiecznie, dowiózł nas na brytyjską ziemię. Deszczowa zazwyczaj stolica przywitała nas jednak pięknym słońcem i pozwoliła odkryć swoje uroki. Zwiedziliśmy opactwo Westminster Abbey, widzieliśmy słynne Houses of Parliament, gdzie czas wyznacza Big Ben. Popłynęliśmy rejsem po Tamizie aż do Greenwich, gdzie uradowani stanęliśmy na południku 0 stopni. Pół dnia spędziliśmy w fascynującym Muzeum Historii Naturalnej, niektórzy mieli również okazję osobiście zajrzeć do przebieralni piłkarzy Arsenalu Londyn lub zrobić sobie zdjęcie z Michael’em Jacksonem w Muzeum Figur Woskowych „Madame Tussaud”. Odwiedziliśmy królową angielską w Buckingham Palace, a następnie mieliśmy piknik w Hyde-Parku. Podziwialiśmy wnętrza katedry Św. Pawła oraz zwiedziliśmy słynne dawne więzienie Tower of London. Posiedzieliśmy, jak turystyczny obowiązek nakazuje, na schodach przed National Gallery na Trafalgar Square podziwiając fontanny i kolumnę admirała Nelsona, obejrzeliśmy też niezmienną od lat wystawę neonów reklamowych na Piccadilly Circus. Nie obyło się, naturalnie, bez spacerów po Soho, China Town i Oxford Street, gdzie oddaliśmy się szałowi zakupów.
Wycieczka okazała się dużym sukcesem – pozwiedzaliśmy, pokonwersowaliśmy, bardzo dobrze się razem bawiliśmy! Gdzie zatem za rok?

prymasMamy jeszcze w pamięci spotkanie imieninowe u księdza Arcybiskupa, a już przyszedł czas na złożenie życzeń księdzu Prymasowi w dniu Świętego Józefa. Delegacja "od Przedszkola do Liceum" wraz z ks. Dyrektorem i innymi pracownikami szkoły udała się do Wilanowa, gdzie teraz przebywa ks. Prymas. Zostaliśmy przyjęci bardzo serdecznie, ks. Prymas żywo interesował się życiem naszej szkoły, opowiadał nam co teraz robi, poczęstował nas super słodyczami... I jak zawsze zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Dużą radość sprawiła ks. Prymasowi narysowana przez przedszkolaków laurka oraz wiersz napisany przez Natalkę Małysz i jej tatę z okazji Święta Szkoły i teraz ofiarowany ks. Prymasowi jako wyraz naszej wdzięczności za opiekę jaka sprawuje nad nasza szkołą od początku jej powstania.

Tegoroczne rekolekcje wielkopostne dla młodzieży z naszej szkoły, odbyły się w dniach od 16 do 18 marca 2009 r. Przewodniczył im ks. Zbigniew Kucharski, koordynator Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży.
Pierwszego dnia rekolekcji, ksiądz wraz z członkami KSM uświadomił nam, że Bóg nas zawsze kocha, niezależnie od podejmowanych decyzji, zachowań. Tłumaczył, że ważnym elementem łączności z Bogiem jest modlitwa i Eucharystia, które stanowią nierozerwalną więź z Panem. Następnie zostaliśmy uwrażliwieni na potrzebę refleksji nad swoim zachowaniem. Odpowiednim momentem na jego ewentualną zmianę, jest czas zadumy, ascezy, które właściwie przygotują nas do Świąt Wielkiej Nocy. Jeśli zdecydujemy się na przemianę w naszym życiu, musimy być świadomi wyrzeczeń, trudu, które w przyszłości zostaną zwieńczone sukcesem.
Drugiego dnia jedna z Sióstr zakonnych, prowadzących rekolekcje, przyrównała nasze życie do podróży. Mówiła o tym, że przez cały czas szukamy szczęścia, które dla każdego ma inne znaczenie, wartość. Aby bardziej ukazać odmienność ludzi, pokazała nam kilka dzbanów, z których każdy był inny, a tym samym wyjątkowy. Jeden z nich to mały, niepozorny, którego wyjątkowość polegała na wnętrzu ze względu na pojemność. Drugi, to bardzo okazały, bogaty, dzięki osadzonym ozdobom. Niestety był on obtłuczony. Przykłady różnorodności dzbanów miały nam uświadomić inną wartość każdego człowieka. Bez względu na to, jacy jesteśmy niepozorni, czy atrakcyjni fizycznie, liczą się inne walory, dzięki którym możemy realizować się w przyszłości. Zwieńczeniem refleksji w tym dniu była Spowiedź Święta i Adoracja Monstrancji.
Ostatniego dnia rekolekcji, ukazano nam życie w Afryce. Siostra misjonarka opowiadała o radości z życia, umiejętności odczytywania szczęścia przez Afrykańczyków, mimo wielu nękających ich przeciwności. Przybliżenie nam innego świata miało zachęcić nas, do czerpania radości z życia, które otrzymujemy od Pana Boga i w którym często napotykamy mnóstwo problemów. Na koniec rekolekcji wielkopostnych odprawiona została Msza Święta, podczas której po osobistej zadumie, w pełni uczestniczyliśmy w Uczcie Chrystusowej. Życzmy sobie, abyśmy nigdy nie przestali wierzyć moc Jezusa Chrystusa i trwali w tym postanowieniu.

dr krzyzowa

festiwal nJak co roku, także i w tym, w naszej szkole, w dniach 1 - 3 kwietnia, odbył się VI Szkolny Festiwal Nauki. Nad jego prawidłowym przebiegiem czuwał p. prof. Jemielity.
W tym czasie mogliśmy poszerzać swoją wiedzę na temat otaczającego nas świata, odległej, choć powoli odkrywanej Galaktyki oraz „przyziemnych” sytuacjach lotniczych i o wielu innych, ciekawych zagadnieniach. Wykłady prowadzili nasi koledzy i koleżanki oraz Profesorowie, uczący w naszej szkole. Na koniec jednej z wielu prezentacji, której hasło przewodnie brzmiało: W trzy dni dookoła świata, były pytania testowe. Za każdą poprawną odpowiedź można było otrzymać słodkie niespodzianki. W tych dniach rozwijaliśmy się także muzycznie, poprzez słuchanie muzyki indyjskiej, klasycznej, skończywszy na wykonawcach XX wieku.
Festiwal był wzbogacony o pokazy zorganizowane przez Centrum Nauki Kopernik. Prowadzący studenci udowodnili nam istnienie aerodynamiki, przeprowadzając ciekawe i zaskakujące doświadczenia.
Następny Festiwal Nauki już za rok.

z plywanieSukces naszych gimnazjalistów.
W odbywających się dnia 2 kwietnia zawodach pływackich Dzielnicy Warszawa Wola nasza dużyna z gimnazjum zajęła 3 miejsce.
Gratulujemy i cieszymy się za waszego sukcesu!

w powsinDnia 4 kwietnia pierwsze klasy wybrały się na wycieczkę do ogrodu botanicznego w Powsinie. Na miejscu Pani przewodnik pokazywała nam różne piękne rośliny, w tym magnolie, które właśnie były w okresie kwitnienia i wywarły na nas wielkie wrażenie. Jednak najbardziej zaintrygowały wszystkich ogromne cytrusy, oraz różne śmieszne rośliny, w tym jedna, która w momencie, gdy się ją dotknie, zwija listki. Wycieczka była bardzo udana i wszyscy się świetnie bawili, a ogród po naszej wizycie pozostał w całości.

egzamin g

3 maja

generalDnia 5 maja klasy pierwsze gimnazjum pojechały na wycieczkę, do kina Ciemna City Bemowo, na film pod tytułem "Generał Nil". Film był bardzo smutny, ale również niesamowicie ciekawy. Wszyscy uczniowie byli bardzo przejęci losami generała, na twarzach wielu widać było łzy. Po seansie udaliśmy się razem do szkoły, skąd potem każdy pojechał w swoją stronę.