Historia jest bigosem, ciężkostrawną zbieraniną nie tylko z całego tygodnia, lecz z lat wielu tysięcy.

Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy

Jak zaciekawić uczniów historią? Jak pomóc ją zrozumieć i szanować?

Tak jak przepisów na smaczny bigos jest wiele, tak i sposób przekazywania wiedzy o przeszłości bez liku. W naszej szkole lekcje historii zabierają uczniów w odległe czasy, stają się dla nich wyczekiwaną z niecierpliwością wędrówką, pełną niespodzianek i przygód.

Podczas zajęć uczniowie spotykają się z bogatą ikonografią, licznymi źródłami historycznymi, uczą się sztuki kulturalnej dyskusji, kształtują w sobie odwagę zadawania pytań i umiejętność odnajdywania na nie odpowiedzi.
Sięgając do przeszłości, poznając otaczający je świat, uczą się rozumieć słowa Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego: Naród bez dziejów, bez historii, bez przeszłości staje się narodem bez ziemi, narodem bezdomnym, narodem bez przyszłości.

Okazję do pozalekcyjnych spotkań z historią dają dwa działające w naszej szkole kółka historyczne. Pierwsze z nich zapoznaje uczniów z dziełami europejskiej sztuki filmowej, drugie, pozwala spojrzeć na historię przez pryzmat ciekawostek; oba dają poczucie twórczego i pożytecznego zagospodarowania wolnego czasu.

Koncept historyczny działający od lat w naszej szkole – Mały i Młody Patriota, kształtuje w młodym człowieku świadomość odpowiedzialności za Ojczyznę. Poprzez aktywny udział w zajęciach, wykonywanie prac i projektów poświęconych bohaterom polskiej historii i wielkim wydarzeniom historycznym, uczeń poznaje materiał pozaprogramowy. Każdy z naszych uczniów zostaje włączony w poczet Małych Patriotów w klasie czwartej. Słowami przysięgi są te, napisane przez Władysława Bełzę w Katechizmie Polskiego Dziecka.

Celem projektu jest wychowanie patriotycznego młodego pokolenia. W tym celu organizujemy wystawy tematyczne, audycje w radiowęźle, a także projekty tematyczne.