fb

m kolei 7a17 października 2017 roku uczniowie klasy 7a pod opieką wychowawczyni p. Jolanty Płochockiej oraz p. Justyny Chuść wzięli udział w wyjściu integracyjnym do domu zagadek oraz do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Początek wycieczki odbył się przy ul. Zwrotniczej 6. Dom Zagadek VR w Warszawie to idealne miejsce na nietypowe spędzenie wolnego czasu z rodziną lub przyjaciółmi jak również znakomity pomysł na szkolne wyjścia integracyjne. Na miejscu zostaliśmy podzieleni na 4 grupy. Każda grupa otrzymała przydział do pokoju: Pegazus, Polana, Poza światem i Pokój zagadka. Zostaliśmy zamknięci na 60 minut w naszych pokojach. Współpracując i używając logicznego myślenia rozwiązywaliśmy zawiłe zagadki. Idealnie przemyślane pokoje, elementy zaskoczenia, elementy WOW, nietuzinkowe łamigłówki, sprawiły że intrygująca zabawa wciągnęła nas bez pamięci.
Podekscytowani i zadowoleni, wybraliśmy się na krótki spacer prowadzący do kolejnego etapu naszej wycieczki, której celem był udział w lekcji muzealnej dotyczącej powstawania Kolei. Dowiedzieliśmy się, że w 2016 roku muzeum zostało zlikwidowane i przejęte przez „Stację Muzeum”. Stacja Muzeum gromadzi zabytki techniki kolejowej, takie jak tabor kolejowy, elementy infrastruktury kolejowej, a także pamiątki związane z historią kolejnictwa w Polsce m.in.: mapy kolejowe, modele i makiety kolejowe, sztandary stowarzyszeń pracowników kolejowych z okresu międzywojennego, zegary i zegarki, lampy, telefony i mundury kolejowe, dokumenty, fotografie i… największą atrakcję, czyli pociągi. Największe wrażenie zrobił na nas Skansen znajdujący się na tyłach budynku. Zobaczyliśmy lokomotywy, pociąg pancerny, pociągi osobowe, wagony salonowe oraz drezynę. Dzięki Pani przewodnik mogliśmy przenieść się w okres powstawania i rozwoju kolei. Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia tych miejsc.