fb

czestochowaW sobotę 5 listopada wraz z siostrą Łucją pojechaliśmy do Częstochowy. W podróż wybraliśmy się pociągiem, co sprawiło nam dużą przyjemność.
Wizytę w Częstochowie rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w Kaplicy Cudownego Obrazu na Jasnej Górze, a później zwiedziliśmy całe Sanktuarium. Największe wrażenie wywarł na nas Skarbiec Królewski i Sala Rycerska, w której na gobelinach przedstawione były pielgrzymki Jana Pawła II. Mieliśmy również okazję obejrzeć panoramę Częstochowy wspinając się metalowymi schodami na szczyt wieży widokowej.
Po zwiedzaniu przeszliśmy się po paru sklepach, w których kupiliśmy pamiątki i poszliśmy na smaczny posiłek. Następnie udaliśmy się do domu zakonnego Sióstr Franciszkanek, gdzie mieszka rodzina zakonna siostry Łucji. Siostry ugościły nas pyszną herbatą, kawą i ciastkami.
Nikt nie zauważył jak czas szybko minął i chwilę później byliśmy na dworcu. Tam czekała na nas „niespodzianka”. Nasz pociąg miał ponad godzinę opóźnienia.
Wycieczka udała się i na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.