01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

1a lodzNaszą wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzenia pięciogwiazdkowego hotelu łódzkiego fabrykanta – Pana Poznańskiego.
Po krótkim przedstawieniu miasta Łodzi przez panią Przewodnik udaliśmy się na zwiedzanie Manufaktury – centrum handlowo - usługowo - rozrywkowego na terenie dawnego kompleksu fabrycznego wspomnianego Izraela Poznańskiego. Jest to pierwszy taki obiekt pod względem powierzchni w Europie Wschodniej i drugi pod względem powierzchni handlowej. Tam zobaczyliśmy największą w Europie fontannę .Co prawda może nie jest najpiękniejsza, ale najdłuższa. Sama Manufaktura bardzo spodobała nam się z zewnątrz . Później pojechaliśmy do Centralnego Muzeum Włókiennictwa z interaktywnymi wystawami. Siedzibą jego jest była Biała Fabryka, okazały kompleks klasycystycznych budynków, jeden z najpiękniejszych w Polsce zabytków architektury przemysłowej. Czteroskrzydłowa fabryka z budynkiem Starej Kotłowni pośrodku wielkiego dziedzińca, z wysokim kominem, dwiema wieżami kurzowymi i dwiema wieżami ciśnień jest unikalnym rozwiązaniem architektury industrialnej, niespotykanym w innych fabrykach.
Pani Przewodnik oprowadziła nas po nim, po czym obejrzeliśmy dwa filmy o tkactwie. Następnie mogliśmy zobaczyć prawdziwe maszyny tkackie, jedna z nich została uruchomiona i tkała nić .Po muzeum poszliśmy na obiad i po chwili odpoczynku wyruszyliśmy dalej, tym razem do Muzeum Animacji Semafor. Wizytę w muzeum rozpoczęliśmy od warsztatów filmowych, na których robiliśmy animowane filmy poklatkowe. Udało nam się zrobić cztery filmy krotko metrażowe długości 25 sekund. Następnie zwiedziliśmy muzeum. Zobaczyliśmy tam miedzy innymi pierwsze lalki filmu o Misiu Uszatku a także scenografie i rekwizyty do takich filmów. Po zwiedzeniu Semafora pojechaliśmy do Warszawy. Wycieczka bardzo się udała.