01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

ja dziecko i tvKonieczne jest przygotowanie telewidza do odbioru refleksyjnego, krytycznego i konstruktywnego. W pierwszym rzędzie w takie kompetencje wyposażyć trzeba NAUCZYCIELI wszystkich szczebli edukacji szkolnej oraz RODZICÓW, których jedną z najważniejszych powinności wobec własnych dzieci jest troska o ich właściwe wychowanie, a przecież tak intensywnie oglądane programy telewizyjne posiadają silne oddziaływanie socjalizujące o skutkach zbyt często – niestety - negatywnych wychowawczo, jeśli brak odpowiedniego przeciwdziałania.
Taki właśnie cel stawia sobie Poradnik dla rodziców i wychowawców, w moim głębokim przekonaniu wręcz wzorcowo skonstruowany i napisany: bardzo wysoki poziom merytoryczny, znakomita orientacja autora w najnowszej literaturze przedmiotu, ogromna rozwaga w formułowaniu wniosków i wyraźnie widoczna troska przede wszystkim o dobro "telewizyjnego dziecka”. Przyjęta w "Ja, dziecko i TV” struktura narracji, komunikatywny a zarazem piękny językowo styl wywodu, dostarcza odbiorcy nie tylko precyzyjnie zredagowanej informacji, ale i intelektualnej i estetycznej satysfakcji. Ujmujące są rozmieszczone w różnych miejscach poradnika refleksje i fragmenty wierszy doskonale współbrzmiące z treściami odnośnych fragmentów tekstu i pobudzające do zastanowienia i refleksji. Nie mniej ważną zaletą są kryteria analiz i ocen prezentowanych w telewizji filmów, wątki dialogów z dzieckiem, wzruszające "notatki mamy”…
Wobec ogromnych potrzeb w tym względzie i nadzwyczajnej pilności samego problemu – polecam poradnik ze względu na jego niekwestionowane walory merytoryczne i metodyczne.

Prof. zw. dr hab. Józef Skrzypczak

Początek strony