fb

tvp

• Razem z moją klasą w dniu 19 kwietnia udałem się na wycieczkę do Telewizji Polskiej.
  • Siedziba Telewizji znajduje się przy ulicy Jana Pawła Woronicza 17.
  • Po przyjeździe na miejsce zobaczyłem nowoczesny biurowiec, który przypominał mi statek.
  • Po wejściu do budynku zobaczyliśmy wielki hol, w którym wisiały flagi z logo kanałów tematycznych.
  • Były tam: TVP 1, TVP 2, TVP 3, TVP INFO, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Historia, TVP ABC.
  • Po chwili przyszli po nas nasi przewodnicy, czyli pracownicy Telewizji.
  • Najpierw poszliśmy do studia, w którym zobaczyliśmy pokój, którym przygotowuje się redaktorów. Maluje się ich i ubiera. To miejsce nazywa się charakteryzatornią i garderobą. Nie mogliśmy wejść dalej bo trwało nagranie  programu „Pytanie na śniadanie”.
  • Udaliśmy się w kierunku studiów, w których nagrywa się różne programy. Po drodze spotkaliśmy pana z szopem, który wracał z nagrania. Szop to bardzo sympatyczne zwierzątko. Mogliśmy go pogłaskać i zrobić sobie z nim zdjęcia. W trakcie robienia zdjęcia wszedł mi na głowę. Było to bardzo śmieszne.
  • Studia były różnej wielkości. Wszystko zależy od tego jaki program jest nagrywany i czy jest w nim publiczność. W największym studiu, które ma numer 5 mogliśmy swobodnie biegać i bawić się w berka całą klasą. Zobaczyliśmy też jak montuje się oświetlenie. W każdym studiu jest bardzo dużo specjalnych lamp.
  • Jeden z przewodników pokazał mi największą satelitę TVP, która jest na zewnątrz budynku.
  • Potem udaliśmy się do wielkiej hali, w której było bardzo dużo kostiumów. Mogliśmy zobaczyć stroje z każdej epoki. Wszyscy przymierzaliśmy kapelusze i czapki. Zabawy było co nie miara.
  • Następnie zwiedziliśmy rekwizytornię, w której znajdują się rekwizyty używane w różnych programach.
  • Na koniec weszliśmy do muzeum TVP, w którym były kamery z różnych lat. Niektóre bardzo stare.
  • Na pożegnanie od naszych przewodników dostaliśmy drobiazgi z logo telewizji.
  • Była to bardzo udana i interesująca wycieczka.