fb

k sztutowoTegoroczna kolonia letnia odbyła się w Sztutowie, miejscowości znajdującej się na Mierzei Wiślanej. Uczestnicy wypoczynku mieli okazję zobaczyć wiele ciekawych miejsc zlokalizowanych m.in. na Wybrzeżu, czy Kaszubach. Naszej kolonii przyświecała idea zapoznania dzieci z zabytkami i atrakcjami odwiedzanego przez nas regionu.
Mottem wyjazdu stały się słowa wieszcza: „Znasz li ten kraj”. Staraliśmy się nie zapominać o dydaktycznym i edukacyjnym wymiarze naszego wyjazdu, proponując naszym wychowankom najciekawszą i najefektywniejszą formę przyswajania wiedzy – naukę połączoną z zabawą.
Podróżowaliśmy szlakiem zamków krzyżackich, odwiedzając miejscowości takie jak: Nidzica, Gniew i Malbork. Sylwetki wybitnych polskich astronomów – Mikołaja Kopernika i Jana Heweliusza, poznaliśmy dzięki zwiedzaniu miast związanych z ich biografią (Frombork, Gdańsk). Oprócz Sztutowa zwiedziliśmy także inne miejscowości nadmorskie zlokalizowane na Mierzei Wiślanej. Odwiedziliśmy Krynicę Morską, gdzie obejrzeliśmy latarnię morską, oraz skorzystaliśmy z atrakcji oferowanych przez wesołe miasteczko. W Jantarze braliśmy udział w warsztatach mających na celu przybliżenie nam historii, kultury i zwyczajów Indian. Wybraliśmy się także do gospodarstwa, w którym obok fermy strusi znajdowały się również pszczele pasieki. Dzięki zorganizowanej prelekcji dowiedzieliśmy się wielu ciekawych faktów z życia tych zwierząt. Wyprawa do kaszubskiego skansenu w Szymbarku zaowocowała zobaczeniem m.in.: Domu do góry nogami, Domu Sybiraka, repliki bunkra „Ptasia Wola”. Podczas tej wycieczki widzieliśmy także najdłuższą deskę, zapisaną w księdze rekordów Guinessa, mogliśmy też nauczyć się kaszubskiej gamy.
W Gdańsku zwiedziliśmy stare miasto (kościół św. Brygidy, kościół św. Katarzyny, kościół Mariacki, spacerowaliśmy Długim Targiem podziwiając m.in. fontannę z Neptunem, Dwór Artusa, widzieliśmy gdańskiego Żurawia). Udaliśmy się także pod Pomnik Obrońców Poczty Polskiej. Popłynęliśmy w rejs na Westerplatte statkiem wycieczkowym „Czarna Perła”, z którego pokładu mogliśmy podziwiać panoramę Gdańska.
Podczas jednej z prelekcji, koloniści zapoznali się z historią Mierzei Wiślanej oraz sposobem pozyskiwania jej największego skarbu – bursztynów.
Chwile odpoczynku od zwiedzania wypełniały zajęcia organizowane w ośrodku i na terenie Sztutowa. Wówczas jeździliśmy konno, urządzaliśmy grilla, poszukiwaliśmy skarbów przy pomocy wykrywacza metali, korzystaliśmy z basenu letniego, graliśmy w siatkówkę. Już od rana aktywnie spędzaliśmy czas uczestnicząc w porannej gimnastyce. Wieczorami z kolei, dawaliśmy upust niespożytej energii tańcząc na dyskotekach, biorąc udział w licznych konkursach, czy zabawach integracyjnych. Gdy tylko pogoda dopisywała, wyruszaliśmy na plażę, by skąpać się w słońcu i morskiej wodzie.
Kolonia pozwoliła nam lepiej się poznać i zacieśnić koleżeńskie więzy. Wspaniale było razem poznawać nowe miejsca, bawić się, plażować i wypoczywać. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wakacje.
Za wszystkie wspaniałe chwile i emocje dziękujemy Wam kochani!
Opiekunowie: Magdalena Dębska, Krystyna Podgórni, Krzysztof Wrzołek, Michał Kucwaj, Martyna Masłoń.