01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

3b suwalszczyznaW dniach 4 – 8 czerwca 2018 r. klasa 3b wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską i p. Krzysztofem Wrzołkiem, wybrała się na zieloną szkołę na Suwalszczyznę. W tym pięknym rejonie naszego kraju czekało na nas wiele atrakcji. Przez pięć dni mieliśmy możliwość obcowania z naturą. Mogliśmy nacieszyć się wspólnymi, ostatnimi już chwilami. W ramach zajęć wybraliśmy się m.in. na przejażdżkę kolejką wąskotorową z Płociczna, której trasa przebiega przez Wigierski Park Narodowy. Mieliśmy też okazję zobaczyć Klasztor Kamedułów w Wigrach. Uczestniczyliśmy w spływie wzdłuż brzegów przepięknej Czarnej Hańczy. Jedne dzień wyjazdu, w całości poświęcony był na zwiedzanie trzech litewskich miast: Troków, Wilna i Druskiennik. W pierwszym z nich odwiedziliśmy dzielnicę wymierającego już plemienia Karaimów – rdzennych mieszkańców Litwy, a także zamek przepięknie umiejscowiony na wyspie na jeziorze Galwe, który był rezydencją wielkiego księcia litewskiego – Kiejstuta i jego syna Witolda. W Wilnie zwiedzanie rozpoczęliśmy od cmentarza na Rossie, gdzie zapaliliśmy znicz w miejscu, gdzie spoczywa serce marszałka Piłsudskiego. Następnie udaliśmy się do zapierającego dech w piersiach, barokowego Kościoła św. Piotra i Pawła – unikatowej budowli w skali świata, zdobionej przez ponad 2000 rzeźb wykonanych wyłącznie z białego stiuku. Kolejnym punktem podróży był plac katedralny z dzwonnicą i Katedrą św. Anny, potem uniwersytet, pałac prezydencki, Sanktuarium Miłosierdzia Bożego z niezwykłym obrazem „Jezu ufam Tobie”, dzielnica żydowska, cerkiew Św. Ducha i wreszcie niezwykła Ostra Brama z cudownym obrazem Matki Boskiej. Po tylu wrażeniach, udaliśmy się do kurortu w Druskiennikach, gdzie po całodziennym wysiłku, mieliśmy okazję odpocząć w pięknych okolicznościach przyrody, spacerując nad Niemnem. Bardzo cieszymy się z tych ostatnich wspólnych chwil. Tym trudniej będzie nam rozstać się już wkrótce.