01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

otrzesiny6 października odbyły się w naszej szkole otrzęsiny klas pierwszych. Wydarzenie to, odbywające się co roku w KZE, ma na celu przyjęcie pierwszaków w poczet uczniów gimnazjum przez drugoklasistów.
Tegoroczne otrzęsiny odbyły się w sali zielonej. Miały formę dyskoteki przerywanej punktowanymi konkurencjami, przygotowanymi przez drugoklasistów. Wszystko zaczęło się od tego, że pierwsze klasy wraz z wychowawcami musiały ubrać się na przydzielony im kolor: klasa Ia na różowo, Ib na żółto, Ic na pomarańczowo. Innymi konkurencjami były: karaoke dla wychowawców klas pierwszych, wiedza o KZE, kalambury oraz znajomość piosenek z bajek Disney’a. Drugoklasiści postarali się o to, by wyzwaniom towarzyszyła dobra zabawa..
Wyzwania, które przygotowały dla nas klasy drugie, wbrew pozorom nie były łatwe.
Jako, że nasi wychowawcy są wyjątkowo uzdolnieni muzycznie, i mają ogromy talent do śpiewu, drugoklasiści postanowili utrudnić karaoke, aby nie było to dla nich błahostką oraz aby udało się wyłonić spośród nich zwycięzcę. Nauczyciele nie mogli sami sobie wybrać piosenek, losowali je, a na dodatek utwory, które musieli śpiewać nie były w języku polskim. Wiedza o KZE również nie okazała się być do końca taka łatwa jak myśleliśmy. Pytania, które nam zadawano były czasem zawiłe i podchwytliwe. Jednak, z pomocą wychowawców udało nam się podołać tejże konkurencji. Z kolei hasła, jakie losowaliśmy do kalambur nie były łatwe do przekazania innym. Tutaj musieliśmy wykazać się kreatywnością. Jedną z ostatnich konkurencji była znajomość piosenek z bajek Walta Disney’a. Wytężając swą pamięć udało nam się przebrnąć również i przez to wyzwanie. Walka międzyklasowa była bardzo zacięta i wyrównana. W końcowej punktacji najlepiej wypadła klasa 1b, później 1a, a na końcu klasa 1c.
Dyskoteka rozluźniła atmosferę pomiędzy klasami pierwszymi oraz umożliwiła integrację z drugoklasistami. Mogliśmy się tu również popisać umiejętnościami, jakie nabyliśmy na lekcjach tańca. Muzyka grana na dyskotece była znana i lubiana, więc wszyscy wspaniale się bawili.
Otrzęsiny umożliwiły nam również dokładniejsze poznanie się oraz poznanie szkoły. Wspólny cel, jakim było zdobycie jak największej liczby punktów w wyzwaniach, zjednoczył doskonale każdą klasę z osobna. Otrzęsiny pomogły nam również w zbliżeniu się do naszych wychowawców. Wiemy teraz, ze możemy na nich polegać oraz zwracać się do nich o pomoc. Podsumowując otrzęsiny okazały się bardzo dobrym pomysłem i udaną zabawą.

Początek strony