01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

berlinW dniach od 8 do 11 kwietnia 2013 roku odbyła się wycieczka szkolna na trasie Poznań, Berlin, Poczdam.
Nasza podróż rozpoczęła się wspaniale. Pierwszym celem był Poznań. Zwiedzaliśmy katedrę, rynek, starówkę i przyglądaliśmy się słynnym koziołkom w południe. Noc spędziliśmy w Słubicach. Po śniadaniu ruszyliśmy w drogę do Berlina. Tam zwiedzaliśmy jego wschodnią część Ost - Berlin. Byliśmy na kopule Reichstagu, czyli niemieckiego parlamentu. Zrobiliśmy sobie zdjęcia pod Bramą Brandenburską i usłyszeliśmy jej ciekawą historię. Widzieliśmy protestancką katedrę i zwiedzaliśmy Pergamonmuseum, czyli muzeum pergamońskie. W muzeum tym są zgromadzone starożytne eksponaty. Całość robi ogromne wrażenie. Ponadto, udało nam się odwiedzić szereg innych ciekawych miejsc, między innymi wjechaliśmy na wieżę telewizyjną i byliśmy na słynnym Checkpoint Charlie. Robiliśmy też zdjęcia na tle muru berlińskiego, którego resztki stały się atrakcją turystyczną przypominającą o nie tak dawnej skomplikowanej i trudnej przeszłości.
Następnego dnia zwiedzaliśmy West - Berlin, czyli część zachodnią. Byliśmy na Potsdamer Platz, przespacerowaliśmy się aleją gwiazd, zwiedzaliśmy zamek Charlottenburg i muzeum techniki. To była nasza ostatnia noc w Berlinie. Na kolejny dzień zaplanowany mieliśmy Potsdam. Zwiedzaliśmy pałac Sanssouci, co z języka francuskiego znaczy bez trosk, bez zmartwień. W czasie wolnym spacerowaliśmy dzielnicą holenderską i przypatrywaliśmy się pięknym i zabytkowym ulicom tego ciekawego miejsca.
Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale wszystko wynagrodziły nam radosne wspomnienia i wrażenia, których nie zapomnimy na bardzo długo.